Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lisboa-Dakar 2008
MMG F1Reporter.nl > Forums > Taal/Language > Nederlands > MotorSports > Overige klasses
Maurice

Komende Zaterdag(5 januari) gaat in Lissabon alweer de 29e editie van de Dakar Rally(bij de meesten bekend als Parijs-Dakar) van start, met een totale lengte van 9273km waarvan 5736km special stage belooft het één van de zwaarste Dakar Rally's sinds jaren te worden. Aan de start zullen maar liefst 570 voertuigen verschijnen waaronder 245 motors, 20 quads, 205 auto's en 100 trucks waarmee het opnieuw drukker zal zijn dan ooit op de zandpistes.

Voor ons Nederlanders zal het voornamelijk om de vrachtwagens gaan, de klasse waarin Hans Stacey vorig jaar wist te winnen met zijn Trident MAN en we natuurlijk vele andere deelnemers van formaat hebben zoals Hans Bekx, familie De Rooy en Wuf van Ginkel met zijn Ginaf's.

De rally eindigt op 20 januari zoals te verwachten in Dakar waar alle 570 equipes uiteraard hopen een ererondje langs het roze meer te mogen rijden.

RTL7 zal het spektakel zoals ieder jaar verslaan, elke avond zijn er twee uitzendingen: ééntje rond de klok van half 11 waarin de dag wordt besproken en de volgende dag een herhaling rond 7 uur.

Hebben jullie er al een beetje zin in? rolleyes.gif
Johannes
Nice picture wink.gif . Ik volg het wel een beetje maar om nou te zeggen dat ik het fantastisch vind. Ik ben er niet echt fan, erg hé huh.gif
Ik kijk liever naar een testlap van Kimi Raikkonen sleep.gif maar natuurlijk zal ik de Nederlands een beetje volgen.
Erik

STAGE 1 - 05/01/2008
Lisbonne > Portimăo http://www.gamergun.com/files/1/carte_01%281%29.gif

Connection: 104 km | Special: 120 km | Connection: 262 km
Total: 486 km

This year’s rally opens with a completely new special – though the title of this stage may remind certain competitors of getting stuck in the sand very early on. This time, the alternation of sandy stretches does not in any way detract from the firm character of the terrain overall. Drivers will be able to prove their trajectory skills on the most tortuous parts. A good chance for everyone to find their feet.
Maurice
Als ik heel eerlijk ben word het pas boeiend wanneer ze in Marokko zijn maarja de eerste paar tijdritten zeg maar horen er net als de Tour de France nou eenmaal gewoon bij tongue.gif
Erik
Rally afgelast :|
Maurice
QUOTE(Erik @ Jan 4 2008, 12:09 PM) *
Rally afgelast :|

Zo zwaar klote sad.gif Maarja je kunt inderdaad niet de veiligheid van zoveel mensen in gevaar brengen, vraag me af wat al die teams met al die ongebruikte auto's gaan doen. De meeste ontwikkelen namelijk elk jaar een nieuwe.

Maarja wel spijtig dat het weer door oorlogen en moorden wordt veroorzaakt dat een sportevenemt niet doorgaat. Maarja wat doe je eraan sad.gif
Eddie-vd-hoek
De Dákár rally gaat dit naar niét door. Roderick Veelo, de kale ongeďnspireerde broer bul van Ruud ter Weijden, had de eer om op het RTL nieuws deze mededeling in Nederland bekend te maken. Met Allard, kom er maar in, Kalff was het hele Dakar avontuur op RTL7 dit jaar een gesloten boek. Door wat gerommel in de marge met een beeldtelefoon - lekker modern Fons - kon het geheel tot een mooie vier minuten gerekt worden. Maar het is echt over. Tranen met tuiten. Voor wie? Voor de genen die achter de meute aanhollen. Dakar? Daar moet ik bij zijn, daar moet ik over mee praten. Wat een mooie plaatjes weer ieder jaar. Beelden voor de dromen, beelden waar sommige alleen maar van willen dromen. Kans om er ooit te komen, nihil.

Behelpen dus voor de 'eerste kerstdag bij mijn ouders', 'tweede kerstdag bij jouw ouders' mensen. De sleur na de feestdagen begint voor velen met de Dakar rally. Natuurlijk het vrachtwagen klassement volgen, want daar zijn wij Nederlanders zo goed in. En volgen, dat moet twee keer per dag gebeuren. Goed excuus om niet met moeder de vrouw naar Lingo te moeten kijken, hoe erg het ook is om Lucile Werner drie weken te moeten missen. Helaas wordt dit verlies door de buurjongen next door, Mirjam Pol niet gecompenseerd. Ook die Volkswagen doos - doet die eigenlijk nog mee? - is geen welkome aanvulling. Maar gelukkig kunnen we de volgende dag op "de zaak" weer de blits maken, omdat jij ook de late avonduitzending heb mogen mee maken. Het gevecht Dakar v.s. Hart van Nederland heb je immers weer gewonnen.

Maar helaas, zoals bekend is, gaat het niet door. Een paar ongeschoren badmutsen hebben roet in het eten gegooid. Een miljoenen strop voor het Dakar klapvee. RTL mag gaan improviseren. Mijn suggestie is de Dakar van twee jaar geleden uit het stof te trekken. Hoeven we tenminste die pruttelpot van een De Rooij, met zijn homofiele zoontje, niet aan te horen. En voor de personen die nu vrezen weer Lingo en Hart van Nederland verplicht te moeten volgen. Geen zorgen, Chris Zegers komt heelhuids terug dus is je vrouw s'avonds gewoon weer de hort op.
Maurice
Welkom Eddie, wel een poëtische benadering als je het mij vraagt tongue.gif Alleen die laatste alinea zit wat op het randje als je begrijpt wat ik bedoel wink.gif

Maarja het blijft spijtig sad.gif Hoop wel dat er een vervanging word gezocht dat we nog een proloog ofzo kunnne doen in Portugal ofzo, al is het maar voor het publiek.
Eddie-vd-hoek
Ik persoonlijk vind het 100% meevallen. Als iemand zou vinden dat het 'over het randje' zou zijn. Dan zou die iemand zich aangesproken voelen. Helemaal perfect, gaan mensen nadenken. Mag wel een keer in de formule1, in plaats elkaar achterna lopen en de mening vormen aan de hand van een ander perspectief. Het wordt tijd dat het zwaarte punt eens wordt verlegd.
Maurice
Veel onbegrip in Afrika over besluit A.S.O.
In de deelnemende Afrikaanse landen is met onbegrip gereageerd op de beslissing van de A.S.O. om de Dakar Rally 2008 af te lassen. Veel Afrikaanse officials zijn bang dat de het besluit imago- en economische schade oplevert voor het toch al straatarme continent.
Maatregelen
Geen enkel nieuw element rechtvaardigt de zorgen die door de Franse organistoren naar voren worden gebracht," laat Mauritaanse minister van Buitenlandse Zaken Babah Sidi Abdallah weten. "Wij hebben alle veiligheidsmaatregelen getroffen om de rally zonder incidenten door Mauritanië te laten gaan."

Verlies
"De afgelasting van de Dakar Rally is niet alleen een groot verlies voor Segegal," zegt Mamadou Dia, woordvoerder van het Senegales Ministerie voor Sport, "maar voor alle landen die door de rally worden aangedaan."

Betreurenswaardig
"Dit kost honderden miljoenen CFA-franks," volgens Moustapha Kane, vertegenwoordiger van de middenstanders in Senegal. "Vanuit het oogpunt van promotie voor Senegal is de beslissing van de organsiatie zeer betreurenswaardig."

Jan de Rooy stopt met Dakar Rally
Jan de Rooy stopt met het rijden van de Dakar Rally. Dat heeft de 64-jarige ondernemer tegen Omroep Brabant laten weten nadat bekend werd dat de editie van dit jaar is afgelast door de onveilige situatie in Mauritanië.

Zuid-Amerika

In een reactie op het besluit van de A.S.O. liet 64-jarige De Rooy weten dat hij weigert om nog verder op deze manier door Afrika te rijden. Hij overweegt alleen nog deel te nemen als de rally buiten Afrika wordt verreden, bijvoorbeeld in Zuid-Amerika.

Bron: RTLGP

Zeer triest sad.gif Vraag me alleen af wat een evenement genaamd Dakar uberhaupt heeft te zoeken in Zuid-Amerika, kun er beter gelijk een totaal nieuw evenement van maken.

Maarja toch wel vaag dat ze in Mauritanië zelf zeggen dat er niet echt iets aan de hand is unsure.gif

Vanavond om 10 voor 8 trouwens speciale uitzending van RTLGP op RTL7!!
Erik
Zonde dat het niet door kan gaan. Volgend jaar zal de Dakar niet in dezelfde vorm verreden worden denk ik. Voor sponsoren zal dit echt wel een doodsklap zijn en ook voor auto fabrikanten die met fabrieksteams meedoen is het een zure appel. Je werkt toch het hele jaar aan één ding en als het dan jammer genoeg niet door kan gaan baal je vreselijk.

En in een ander continent zal het nooit hetzelfde zijn. Volgens mij heb je daar niet van die eindeloze woestijnen. En daarnaast heeft de Dakar ook de sfeer van Afrika, van mensen die langs de weg staan te kijken naar iets wat ze nog nooit gezien hebben.
Maurice
Alsof het in Zuid-Amerika zoveel veiliger is? Denk dat ze beter gewoon het leger kunnen optrommelen, hebben die ook gelijk hun training gehad in de woestijn en kunnen ze ook nog ff deelnemers uit het zand trekken biggrin.gif Nee maar ff serieus het blijft triest sad.gif
3MP
door rusland heen lijkt me ook wel wat wink.gif
Johannes
Weheh mij ook wel maarjah zo makkelijk gaat dat niet blink.gif
Maurice
Whehe straks gaat Poetin dat ook nog sabboteren met zen olie en gas tongue.gif
3MP
dan zal robby gordon niet blij worden met zn hummer/corvette tongue.gif
Maurice
Hij heeft in ieder geval een proffesionele beveiliger bij hem vernam ik uit betrouwbare bronnen tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.