Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Teampresentaties 2008
MMG F1Reporter.nl > Forums > Taal/Language > Nederlands > MotorSports > Formule 1
Maurice

Komende Zondag zal Ferrari officieel het seizoen 2008 af gaan trappen met de presentatie van haar F2008. Vele ogen zijn dan ook weer gericht op de nieuwe auto's van de verschillende teams.

Overzicht van de presentaties:
Scuderia Ferrari Marlboro: 6 januari 2008
Vodafone Mclaren Mercedes: 7 januari 2008
Panasonic Toyota Racing: 10 januari 2008
BMW Sauber F1 Team: 14 januari 2008
Red Bull Racing: 16 januari 2008*
Honda F1 Racing: 29 januari 2008
ING Renault F1 Team: 31 januari 2008
AT&T Williams: Onbekend*
*Betreft enkel shakedown 2008 auto

Zoals bekend zullen in ieder geval Super Aguri, Scuderia Toro Rosso en Force India met de auto uit 2007 aan de start verschijnen en pas later gedurende het seizoen met een nieuwe auto op de proppen komen.

Na de presentaties zullen de teams natuurlijk voor het eerst in actie komen met hun nieuwe auto's(de zogenaamde shakedowns) om te zorgen dat ze optimaal aan de start zullen verschijnen in Melbourne, de zogenaamde testsessies zullen er dit jaar gedurende het seizoen echter nog minder zijn dan voorheen en dus is een goed begin in dit geval echt het halve werk.

Gezamelijke testsessies:

14-16 januari 2008: Jerez
22-24 januari 2008: Valencia
1-3 februari 2008: Barcelona
12-14 februari 2008: Jerez
25-27 februari 2008: Barcelona

Daarnaast zal onder meer Ferrari een privétest organiseren op haar eigen circuit Fiorano alwaar Kimi Räikkönen op 7 januari de Ferrari F2008 voor het eerst aan de tand zal mogen voelen. Een dag later zal McLaren in Jerez een driedaagse privétest aanvangen.

In dit topic(en op de website uiteraard) zullen we proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen omtrent de nieuwe auto's wink.gif
Maurice
Morgen mag de F2008(als die zo gaat heten) het spits afbijten, zeker is in ieder geval dat Ferrari naast een nieuwe auto ook met een totaal nieuw stuur op de proppen zal komen(mogelijk op aanraden van Kimi en met het afschaffen van TC) waarmee het in de laatste wintertests in Jerez al mee op de baan te vinden was. Daarnaast gaan er ook geruchten dat Ferrari de brug van McLaren zal kopiëren en daarmee de trend volgt al blijft dat natuurlijk nog even koffie dik kijken.

Wat verwachten jullie morgen? smile.gif
Maurice

Eerste foto Ferrari F2008 duikt op!
[05/01/2008 - 17:57] Door: Maurice

Morgen zal Scuderia Ferrari Marlboro het spits afbijten door als eerste haar nieuwe auto voor het Formule 1 seizoen 2008 te presenteren aan de pers, de F2008 moet het succes van de F2007 doortrekken in 2008 en opnieuw beide kampioenschappen binnenhalen voor de Italianen. Vandaag is alvast de eerste foto(teaser) opgedoken van de nieuwe scharlaken rode bolide.

Gezien het slechts een teaser betreft valt er natuurlijk nog niet echt veel te zeggen over de nieuwe auto, enkel de krans op de airbox ter ere van het behalen van beide kampioenschappen in 2007 bewijzen dat het hier toch echt om een F2008 moet gaan. Helaas zal iedereen voor de volledige auto nog moeten wachten tot morgen middag wanneer Ferrari in Maranello haar nieuwe bolide officieel aan de wereldpers voorstelt.

Eerder liet Technisch Directeur Aldo Costa weten dat het een vrij revolutionair ontwerp zou worden, dit werd later echter tegen gesproken door Nicolas Tombazis die hoofdontwerp is bij het Italiaanse team. Volgens Tombazis zal de F2008 voornamelijk een evolutie zijn van de F2007 waarop vooral de tekortkomingen op lagesnelheids circuits verholpen moeten worden.

"In 2007 waren we sneller en beter op de erg snelle circuits dan op de circuits met vooral trage bochten. We hebben aan die zwakte gewerkt en hebben ze verholpen," aldus de hoofdontwerper van het steigerende paard voor 2008.
Johannes
Die foto doet mijn ogen al glinsteren cool.gif ... oeh oeh en k ben benieuwd joh smile.gif
Maurice

Gerucht :: Ferrari F2008 met F2007 aerodynamica
[06/01/2008 - 12:20] Door: Maurice

Scuderia Ferrari Marlboro presenteert op dit moment in het Italiaanse Maranello haar auto voor 2008, alleen volgens de laatste geruchten zal dit nog helemaal geen nieuwe auto betreffen.

Volgens velen zal de Ferrari F2008 die vandaag gepresenteerd word en morgen op Fiorano haar debuut zal maken slechts een interim auto betreffen met de aerodynamica van de F2007 en de mechanische onderdelen van de F2008. De echte F2008 zou dan pas in februari haar debuut gaan maken.

Binnen enkele momenten zullen wij de eerste volledige beelden online zetten van de Ferrari F2008 en zul je zelf mogen oordelen of het hier een echt nieuwe auto is...

Bron: http://www.racestart.nl/

Eerste foto's geven mij aan dat dit nog best eens zou kunnen kloppen sad.gif
Maurice

Ferrari presenteert F2008
[06/01/2008 - 14:45] Door: Maurice

Ferrari heeft zojuist in haar thuisbasis Maranello haar auto voor het Formule 1 seizoen 2008 officieel aan de wereldpers voorgesteld, de Ferrari F2008 moet voor het Italiaanse kamp beide kampioenschappen gaan prolongeren.

De F2008 is de 54e Formule 1 auto van Ferrari, intern beter bekend onder projectnaam 659 en is de Scuderia's interpretatie van de nieuwe regels die door FIA gesteld worden.

Belangrijkste wijziging is uiteraard de SECU(Standaard Engine/Electronic Controlling Unit) die vanaf komend seizoen verplicht zal zijn. Ontworpen en geproduceerd door Microsoft en McLaren Electronical Systems, dochterbedrijf van concurrent McLaren Mercedes.

Daarnaast is er een nieuwe versnellingsbak die vanaf komend seizoen vier volledige races mee zal moeten gaan en waarvan de behuizing vanaf komend seizoen van koolstofvezel zal zijn, daarnaast zijn er de hogere cockpitranden om de veiligheid van de coureur te waarborgen(naar aanleiding van het incident tussen Wurz en Coulthard in Melbourne 2007). Dit laatste bracht uiteraard extra gewicht met zich mee wat voor een verandering zorgt in de gewichtsverdeling.

Het grootste minpunt van de F2007 was ongetwijfeld de zwakke prestatie op langzame circuits zoals Monaco, waar Ferrari vorig jaar opzien baarde door met een langere wielbasis aan de start te komen heeft het deze nu ingekort. Samen met een nieuwe ophanging moet dat nu tot een probleem van het verleden behoren.

Wat betreft het aerodynamische gedeelte komen de geruchten van eerder deze dag uit, de F2008 zal niet in deze vorm aan de start staan van de eerste race in Melbourne maar eerst nog een complete update krijgen. De huidige versie is grotendeels een doorontwikkeling van de F2007. Met name de sidepods zullen een stuk ranker zijn dan tot nu toe gebruikt.

Ten slotte was er ook nog een kleine Nederlandse inbreng tijdens de presentatie, Shell heeft samen met Ferrari een nieuwe brandstof ontwikkeld die voldoet aan de nieuwe regels binnen de Europese Unie die verplichten dat er 5,75% van de brandstof uit biobrandstof moet bestaan. Dit is eveneens verplicht gesteld door de FIA.

De Ferrari F2008 zal morgen haar debuut maken op het circuit van Fiorano...

Wat vinden jullie? Ik vind hem er wel bruut uit zien biggrin.gif Ook dat nieuwe stuurtje is best mooi smile.gif
Johannes
Ik vind hem fantastisch maar ben ook benieuwd naar de McLaren.. nu zien of deze wagen zich ook zo kan bewijzen en het ook goed doet op lagesnelheidsbanen. Ik vind hem wel heel hoekig maar dat heeft stiekem ook wel wat!
Maurice
Nouja betrouwbaarheid was afgelopen seizoen bij de Scuderia ook niet wat het geweest was, hopelijk wordt de F2008 ook op dat vlak beter. Dan kan het (haast) niet meer stuk biggrin.gif
Johannes
Whehe .. Voor de geinteresseerden over de McLaren presentatie: "Images will be available from 13.30 GMT". Dus nog even wachten mensen!
3MP
weer een mooie ferrari in tegenstelling tot de mclaren... die smalle neus en zonder de brug ziet ie er helemaal niet meer uit
Maurice
Ik vind die MP4-23 maar een afgrijselijk ding tot nu toe, hoop dat ze der nog wat aan doen, anders moet de FIA die airbox direct verbieden. Ik vond de MP4-22 echt een machtig mooi ding en dit noemen ze dan een evolutie :S Nou het is voor McLaren maar te hopen dat het hoe lelijker hoe sneller is want alles wat ze verandert hebben is afgrijselijk tongue.gif
Nick
Vind ze beiden tegenvallen sad.gif

Ferrari was nooit m'n favoriet, maar had meer het idee naar de 2007 wagen te kijken.
Zelfde geldt eigenlijk voor de McLaren
Had gehoopt dat icm vodafone dat de McLaren weer naar Rood-wit ging ipv dat chroom happy.gif
Johannes
Ja k hoopte ook op Rood-Wit maar helaas .. Vind je die Ferrari echt tegenvallen? Ik vind het reuze meevallen eigenlijk... k zie meer vernieuwing dan bij de McLaren.
Maurice
We zien het wel in Maart, dan staan ze namelijk pas in de echte configuratie aan de start. Daarbuiten vind ik de Ferrari sowieso mooier op dit moment maar niet echt revolutionair van buiten iig smile.gif
Maurice
BMW Sauber zal maandag net als Toyota haar presentatie live op internet uitzenden op : www.bmw-sauber-f1.com wink.gif Kijken dus als je tijd hebt smile.gif
Erik
Hoe laat is dat?
Maurice
12:00 uur, maar ik denk dat dat GMT+2 is tongue.gif
Erik
BMW zit toch in Duitsland? Dan is het toch GMT +1 of niet.
Maurice
QUOTE(Erik @ Jan 12 2008, 02:20 PM) *
BMW zit toch in Duitsland? Dan is het toch GMT +1 of niet.

Kan zo maar kloppen rolleyes.gif
Johannes
Moet je toch weten Maurice, hihi. Oeeh nog twee dagen happy.gif
Maurice
QUOTE(Johannes @ Jan 12 2008, 04:23 PM) *
Moet je toch weten Maurice, hihi. Oeeh nog twee dagen happy.gif

Ik heb dan officieel tentamen Wiskunde, zonder GR enzo dry.gif . Maarja wie weet blijf ik wel thuis laugh.gif
Erik
QUOTE(Maurice @ Jan 12 2008, 05:23 PM) *
Ik heb dan officieel tentamen Wiskunde, zonder GR enzo dry.gif . Maarja wie weet blijf ik wel thuis laugh.gif

Analyse? Mag je de tweede keer op de TU met GR doen.
Johannes
Haha, en de jongen bleef thuis. Wat een bikkel is het toch, volwaardig beheerder bij RaceStart.nl zo noemen ze dat ook wel biggrin.gif
Maurice
QUOTE(Johannes @ Jan 15 2008, 10:05 PM) *
Haha, en de jongen bleef thuis. Wat een bikkel is het toch, volwaardig beheerder bij RaceStart.nl zo noemen ze dat ook wel biggrin.gif

Dat noemen ze nou een drop-out dry.gif
Johannes
Speel nou even mee smile.gif , die RedBull is trouwens ook niks speciaals net zoals die BMW. Afwachten maar op wat andere wagens .. Ferrari is nog steeds de beste/mooiste biggrin.gif
Maurice
nouja vind die RB4 juist wel wat hebben, heel herkenbaar maar toch anders tongue.gif
Johannes
Gggg, jah herkenbaar zeker, net zoals die rakker die al 300 jaar die Red Bull bestuurd wink.gif

(Sorry late reactie tongue.gif )
Maurice

Het ziet er toch naar uit alsof het het jaar van de McLaren-brug gaat worden sad.gif Jammer want eigenlijk vond ik de Ferrari-style toch wel stijlvoller. Maarja zolang het maar hard gaat smile.gif
Maurice
Whehe de Force India word weer lekker laat, maarja dacht eigenlijk dat die geen nieuwe zouden krijgen. Dus zal wel weer zoals altijd zijn met Jordan/Midland/Spyker van de laatste jaren, nieuwe neus en nieuw kleurtje en hey we hebben een nieuwe auto wacko.gif Nouja, tis te hopen Mallya de zaakjes toch wat beter voor elkaar heeft tongue.gif
Johannes
Zou je zeggen van wel...iig , goede coureurs+testcoureur. Daarnaast betere crew en mensen zoals Mike Gascoyne hebben jaar kunnen wennen om nu los te gaan. Ook heeft hij vele meer geld maar we zien wel. Over die McLaren brug sja..kijken of Ferrari er straks ook meekomt wink.gif , het ziet er wel leuk uit alleen het unieke is een beetje weg als alle teams het hebben huh.gif
Maurice
Als iedereen het heeft is dat voor Ferrari al een reden om het niet te doen denk ik, niet alleen voor de eer maar ook omdat je dan juist de rest volgt terwijl Ferrari juist altijd het team is wat gevolgd wordt. Ben toch wel benieuwd naar het nieuwe aerodynamische pakket voor de F2008 nu smile.gif
Maurice
Vind de nieuwe Force India livery tot nu toe niet echt een succes, de interim was wat dat betreft veel mooier smile.gif
3MP
nog een witte auto dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.